Midgård

Fick en kommentar som undrade lite om min skola, så nu tänkte jag skriva lite av mina egna erfarenheter.
Jag går på Midgårdsskolan i Umeå. Bild- & Form programmet andra året.
När jag skulle välja skola visste jag direkt att jag vill gå på Midgård eftersom jag hört så otroligt mycket bra om den skolan, och många av mina kompisar skulle gå där. Och jag valde Bild för att det är mitt största intresse och jag vill gärna jobba med något sådant i framtiden.
Midgård är en väldigt estetisk skola, mycket konserter, utställningar och med många estetiska linjer, som Bild, Musik, Dans, Teater, Media. 
Jag tycker väldigt mycket om mina lärare, men jag har alltid varit en person som tycker om att ha en bra relation med dem och försöka visa upp min positiva sida. 
När jag började var jag jäääättenervös, för jag kände ingen i min nya klass, och jag var jätteorolig att jag inte skulle få några vänner. Men det gick jättebra, och min klass är underbar och jätterolig och vi har haft så kul tillsammans! Och några av mina bästa vänner har jag i min nya klass också!
Så var inte orolig, om man försöker, vågar prata och var glad så kommer det gå superbra!
Kom ihåg att nästan alla är lika nervösa!
Det är viktigt att inte välja skola eller linje utifrån vad dina vänner väljer. Välj vad som känns bäst för dig! Du kommer lära känna andra och bli mer social, det blev iallafall jag. Och skolan blir mycket lättare om man gör något som man tycker om!
 
Citerar från min gamla blogg:
"En sak man fick höra var att "På Midgård får alla vara sig själva". Men det är ju nästan ett ouppnåligt ideal för en skola att leva upp till. För det beror ju helt på hur eleverna är. Skulle snarare säga att det är "snällare" normer och det är mer accepterat att vara sig själv. Iallafall om jag jämför med min högstadieskola!"
 
Men jag är så nöjd men både skolan och linjen!
Lycka till med era val!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte bra skrivet! :)

2014-02-01 @ 03:22:01
Postat av: Anonym

Tack massor fö dehär inlägget, sjukt inspirerande & hjälpte massor!:)

2014-02-01 @ 14:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0