Mina favoritserier

Jag är besatt av serier, så nu tänkte jag skriva och tipsa om mina favoriter.
Supernatural ~ Det bästa som har hänt mig typ. Började se det i våras och har nu sett alla 8 säsonger två gånger {Jag har alldeles för mycket fritid} Och nu är säsong 9 ute YEY! Det handlar om två übersnygga bröder, Sam och Dean Winchester, och deras hottie till kompis som både är och ser ut som en ängel, Castiel, och deras kamp mot ondskan och alla övernaturliga väsen. Världens bästa serie som har fått mig att gråta och skratta så otroligt många gånger. {Och sen har jag fått typ alla jag känner att börja se det, yeah}. Alla är glada och skuttar runt på regnbågar och enhörningar, i promise. Destiel 4-evah. Mina älsklingar är såklart Sam, Dean Cas, Bobby, Garth och Kevin.
          
              
Marvels: Agents of S.H.I.E.L.D ~ Jag är helt GALEN i superhjältar, främst The Avengers, så jag blev överlycklig när jag hörde om denna spin-off serie! Handlar då om S.H.I.E.L.D och agenterna som jobbar där {COOOUUULSOOOON <333} Sjukt bra och jätterolig och jag älskar när de gör referenser till The Avengers! Det går även ett rykte om att THOOOOR ska vara med i ett avsnitt OMG!!!  Älskar Phil och agent Ward <3
   
      
 
The Vampire Diaries ~ Första serien jag blev läskigt besatt av. Handlar om två vampyrbröder, Stefan och Damon,  som bli kär i samma tjej, Elena {OMG triangeldrama vad orginellt}, och alla i deras stad är sjukt snygga och det är festligheter i varenda avsnitt. Men sjukt bra serie som jag älskar! Jag har alltid shippat Stelena, Fast nu hatar jag Elena så sjukt mycket så hon förtjänar ingen av dem, så hon kan gå och dö så blir alla glada. Mina älsklingar i serien är Stefan, Jeremy och Caroline. Alla dör och man gråter mycket.
The Walking Dead ~ Har alltid älskat zombie- filmer och sådant för jag tycker det är jätteintressant och fascinerande! Älskar sådant! The Walking Dead handlar då förstås om zombies och hur olika grupper av människor bär sig åt för att överleva. Den är som verklighetstrogen på ett sätt eftersom det inte bara är zombies hela tiden utan man får även se mycket från människornas vardag och att det inte bara är Walkers som är farliga. Älskar denna serie och har även börjat läsa de riktiga serierna! Mina favoriter är Glenn, Daryl och Hershel
        
Under the Dome ~ Utspelar sig i en liten stad, och det utbryter panik när en enorm kupol hamnar över staden och hindrar alla från att komma in, eller ut. Asbra serie, och det bästa är att en av karaktärerna, Joe, som spelas av Colin Ford, även spelar Sam Winchester som liten i Supernatural!!! OCH HAN ÄR SÅ HIMLA SNYGG.
Och mina älsklingar är då Joe, Barbie och Junior{Bara för att han är snygg för annars är han psycho}
True Blood ~Började se denna för inte så länge sedan, men har sett alla säsonger. Världens konstigaste serie om vampyrer och andra konstiga varelser. Asroliga och fula effekter. Väldigt konstig men underhållande! Jag gillar Jason, Alcide, Sam, Terry och Lafayette.
Fler serier som jag ser men inte orkar skriva om: The Originals{Spin-off serie på The Vampire Diaries}, Teen Wolf, Lost.

Kommentarer
Postat av: Linn

Åh det känns som att jag hittat min soulmate i livet hahahah. Älskar alla serier du precis skrev om! Enda jag inte sett än är under the dome. Ska helt klart kolla in den!!

Svar: Haha wohoo! Den är awesome!
Elise

2013-11-04 @ 00:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0